EVENTS & BRAND PROMOTION

IKEA 75 jaar // pers ontbijt in IKEA Haarlem

Voor een select gezelschap werd er een feestelijk ontbijt georganiseerd in één van de IKEA vestigingen. Om een intieme en gezellige huiselijke sfeer te creëren is er een metalen frame ontworpen waarbij het opgespannen textiel de vorm van "home" symboliseerd.


Beursstand Provenda // van Wijnen / Monkey inside

In samenwerking met Monkey inside en Fraai Projecten een stand gecreëerd die drie dagen achtereen van karakter veranderde, passend bij de projecten van van Wijnen.

Dag één stond een oude suikerfabriek lokatie centraal. Dag twee verbeelde het cafe "Rauwdauwer" in Rotterdam en de beurs werd gezellig afgesloten met een huiskamer uit "Geitenkamp".


IKEALAB '17 // pers event in LAB44

Ter informatie van een geselecteerd gezelschap werd er een presentatie gehouden in LAB44. Hier werden vele nieuwe ontwikkelingen van en bij IKEA uitgelegd. IKEA is altijd in ontwikkeling en daarom was er gekozen voor LAB44, een gerenoveerd oud onderzoek laboratorium. 

Via een scheikunde lab en oude schoolkaarten werden de ontwikkelingen binnen IKEA getoond.


Intocht Sinterklaas Amsterdam // praalwagen voor Hudson's Bay

Dit jaar mocht Hudson's Bay zich, tijdens de intocht van Sinterklaas in Amsterdam, introduceren als chocolade pakhuis van Sinterklaas. Vanaf een praalwagen vormgegeven als een uitgeknipte chocolade fabriek kleurplaat strooide de verschillende Pieten kleine chocolade letters.


IKEA event catalogus launch '16 // fort Diemerdam bij Amsterdam

Op diverse plaatsen bij het fort Diemerdam werden de nieuwe IKEA collecties van 2016 gepresenteerd. In de bunkers, het fortwachtershuis, het paviljoen Puuur en rondom op het open veld. Met diverse workshops van o.a. chef kok Robert Kranenborg en designer Martin Bergström.


AIDS CONVENTION o.a Mexico, USA, Zuid-Afrika // stand in opdracht van AIDSFONDS / Buitenlandse Zaken

Door middel van illustraties in typisch "Delftsblauwe tegel stijl" geeft deze stand de Nederlandse aanpak over het AIDS beleid weer, "The Dutch approach". In de basis is er uitgegaan van IKEA meubilair zodat men het overal ter wereld kan bestellen en eenvoudig kan opbouwen. Deze opzet heeft inmiddels al heel wat AIDS conferenties bezocht waarbij het heel duidelijk Nederland met al zijn betrokken NGO's neerzet.


IKEA pers event catalogus launch '17 // lunch in het maisveld "it starts with the food" 

Een maisveld laten uitgroeien tot een vijfhoek welke het logo van "democratic design" symboliseert. Deze vijfhoekige vorm werd als basis gebruikt om de nieuwe IKEA collecties te presenteren.

In het midden van de vijfhoek werd een plein gecreëerd waar een houten pallet bar stond opgebouwd onder een grote strechtent. Hier werd voor 200 gasten een lunch uitgeserveerd. Rondom in het mais was een route waar men o.a  in gesprek kon gaan met Piet Hein Eek over JASSA, zijn nieuwe IKEA collectie en nog vele andere nieuwe collecties kon bezichtigen. 


Coca-Cola heropening fabriek Dongen // fabrieks tour - tentoonstelling

In oorsprong uitgegaan van een tijdelijke aankleding van diverse ruimtes waar de tour gepland stond. Maar uiteindelijk is het grotendeels een blijvende aankleding geworden.


IKEA XXL catalogus // rondreizende tent

Ter introductie van de nieuwe IKEA catalogus werd er in  3 verschillende steden de XXL catalogus tent opgebouwd. Hierin kon men workshops volgen en kon je jezelf op de cover van de IKEA catalogus plaatsen.

Zie hieronder de versnelde opbouw van het event.